Saturday, February 28, 2009

birtakım fenomenler


*stüdyo kızı fenomeni: böyle bişey vardı ben gençken. teey tey o zamanlar 16 yaşlarında filandım. yeri geldi, ben de stüdyo kızı oldum. bi genç delikanlıyla yazış dönüyosa erkek kısmısı"yarın bizim stüdyo var yeaa gel direkt" derdi, kız kısmısı da tavşan gibi giderdi. hayranlığı çok belli etmemek adına yalnız gitmeye utanıldığı için de kız ekürisiyle gidilirdi. grubun karşısına denk gelicek şekilde duvar kenarına çömülürdü. grup da metallica falan çalardı, one'ın solosunu atan gitarist acaip prim yapardı. zamanında bu insanlar ilerde çok ünlü olucaklarını düşünürlerdi inceden tribe girerlerdi. şimdi orman mühendisi oldular. isteseler atom mühendisi bile olabilirlerdi.


*"niye öyle diyosun çok tatlı kız" fenomeni: bunu cornflake girl'le lisans öğrencisiyken vapurda keşfetmiştik. erkek arkadaşınız vardır, onun bi de bi arkadaşı vardır. kızdır bu. gıcık bi kızdır hatta. "abii ben çok rahat hatunum yeaa" olsun, "ben çok deliyim oğluuum ahihih" olsun böyle şeyler söyler. aptal aptal espiriler yapar, mütemadiyen ortama ters ve abuk subuk davranışlarda bulunur. samimi olmadığı insanlarla (özellikle erkek) sıkı fıkı modlara girer, yer yer "ay bacaklarım orman oldu yaa baksana almadım hoho" diye açar ortamdaki heriflere gösterir. ayımtrak halleri vardır, bi yandan da inceden sizin erkek arkadaşınıza yazar. aranız bozulduğunda erkek arkadaşınıza "canım benim yaa sen hiç üzülme tamam maa boşver onu seeen" ayaklarıyla yanaşma potansiyeli haddinden fazladır. er kişiye "bu kız çok mal neden arkadaşsın bunla?" diye sorduğunuz zaman o altın cevabı alırsınız: "niye öyle diyosun çok tatlı kız". kızın yazdığı doğal ortamda gözlenmiş olmasına rağmen "hayır canım ne alakası var fatmagül çok rahat bi kız ondan öyle haha deli o ya" savunmasıyla karşılaşırsınız. fatmagülü kuytuda kıstırmak istersiniz. yapamazsınız.


*almanca kaba bir dildir yanılsaması: almanca kaba bir dil değildir. kaba olsaydı mesela tuzu uzatmazdı, ne biliym geçerken selamını esirgerdi, sonra pardon kanka görmemişim ya naber diyip uzaklara bakardı. almanca resmen gaddar bir dildir. önce öğrenemezsiniz, sonra öğrendiğinizi düşünürsünüz. o artikeller devamlı değişir. artikelini bilmediğiniz kelimenin artikelini kafadan atarsanız 1/3 tutturma şansınız vardır ama hep yanlış olur. kitaplarda paragraflık cümleler kurmaya bayılırlar, özneyi ve kendinizi kaybedersiniz. çipleriniz yanar.


*mesleki darlama fenomeni: belli bir alanda ihtisasınızı yapıyorsanız ya da yaptıysanız ve bu alanda çalışıyosanız, birtakım insanlar tarafından aynı laflarla ve komik olduğu sanılan espirilerle darlanmaya mahkumsunuz. bu mesela doktorlar için "ay benim de şuram ağrıyor", işletmeciler için "işletiyo musunuz ehhhehh hhehhhehh" şeklindeki yaklaşımlarla kendini gösterebilir. ben burda kendi alanıma değinmek istiyorum, diğer arkadaşlardan da kendi alanlarıyla ilgili eklemeler bekliyorum.


alt başlık: psikolojide mesleki darlama fenomeni

- "aaa piskoloci mi okuyosun? asıl piskoloklar deli oluyomuş oğlum mehehe"

- "ilk hastan ben olayım heh hüh." bunu her diyen daha önce kimse dememiştir diye düşünüyo. bundan eminim. numara alıp sıraya geçmenizi istiyorum.

- "biz de aslında burda bir nevi psikologluk yapıyoruz". bu cümle en çok kuaförlerde ve taksilerde duyulur. psikolog olmak = dert dinlemek hezeyanından kaynaklanır.

- "oooh ne güzel gelicekler anlatıcaklar sana dertlerini, oturduğun yerden hmm hmm dicen para kazanıcan". bi düşün, psikolog olmak sadece dert dinlemekle bitiyosa bu insanlar neden senelerce okuyo, master yapıyo, staj yapıyo, üstüne süpervizyon alıyo, üstüne terapi eğitimi alıyo, üstüne bi daha süpervizyon alıyo? NEDENGGG??

- "master tezini benim hakkımda yapabilirsin benden sana çok malzeme çıkar ahah". meraba ben çok deliyim, çok aykırıyım.

- "aa sen şimdi hepimizi analiz ediyosun di mii eyvah dediklerime dikkat etmem lazım". evet sürekli bir analiz halindeyim herkesi danışan zannediyorum analizlere doymuyorum. demin evet yerine hmm dedin onun üzerine kafa yoruyorum şu an.

- "aaa hadi beni analiz et". hemen, bi saniye.

- "sen şimdi doktor mu olucaksın yani? ilaç yazabiliyo musun?"

- "madem psikologsun söyle o zaman, şu anda ne düşünüyorum?" soruya bakılırsa pek bişey düşünmüyosun ama şu anla alakalı diil.

- "yaa benim bi arkadaşım var böyle abuk subuk şeyler yapıyo ona ne deniyo şimdi psikolojide?" kulaktan dolma belirsizlik fenomeni.

- "sence ben deli miyim?" bilmem, öyle misin?

- "psikologlar hiçbi işe yaramıyo abi yeaa ben gittim 1 kere, psikolog çözemedi beni böyle kaldı." bayılıyorum şu kimse beni anlayamaz çok karmaşığım bebeğim şeklindeki ergen tribine. onu da geçtim, bir seansta mucize bekleyip "ee gittim anlattım hiçbişi demedi hiç işe yaramadı, hiçbişi düzelmedi, psikologlar işe yaramıyo" diyenleri de ıslak odunla dövmek istiyorum. onun yerine mesleki sorumluluk hissedip "terapi yıllar süren bir süreçtir. ilk seanslarda psikolog sizi anlamaya, sorunlarınızı kavramaya çalışacaktır ve bir şeyleri iyice anlamadan da yorum yapmaktan kaçınacaktır" diyorum. mesela yeni başlayanlar için bilgisayar kursuna bi kere gidip "aabi hiçbi işe yaramadı ya hala program yazamıyorum" diyen var mıdır, merak ediyorum.

- "ooh ne güzel psikolog tanıdığım var artık bedava terapi yaparsın bana heh heh" tebi tebi keh keh.

11 comments:

ecella said...

Sevgili kuzenim,
çok iyi konulara parmak basmış, beni benden almışsın şu anda. iyi gözlemler, guzel seyler bunlar.
ben de bi ara studyo kızlıgı yaptım, nerdeyse kariyer yapmayı düşünüyordum ki, bıraktım. boşver dedim ,seramikçi olayım ben. Herkes bana '' ehöhehehe ece, çanak çömlekçi mi oldun sen şimdi '' şeklinde espriler şakalar yapılsın diye bana*. ben de onlara iyi pişmiş tuğlalar yaptım en mukavemeti yükseklerden, diyene çantamdan çıkartıp fırlatıyorum, GÜP ediyor. (*mesleki darlama fenomenin)
Buarada EN hoşlandıgım kısmını sona bıraktım yazının.
BEN SENİN ''niye öyle diyosun çok tatlı kız fenomeni '' Nİ YAZAN ELLERİNİN AGZINI ÖPEYİM. dsjfskfshdfskj
Genelde uzun ve dalgalı saçlı olan BUnların, tek ihtiyaçları dayaktır.
Dayagı yedimmi onlarda rahatlar,siz de. Bi de bunların erkek versiyonları vardır,daha nadir görülürler. Ama hakkaten diger erkekler onlar için niye böyle düşünürler ki?halbuki onlar çok tatlı çocuklar..
hiç anlamam.
dsjjfslkdjflk

Sevgilerimle..

voodoo girl said...

ingilizce örtmeni olduğumdan tabii ki "bıdıbıdının ingilizcesi ne?" şeklinde sorularla muhattabım mütemadiyen. ama benim favorim "ooo ingilizcen iyidir o zaman senin ekiekiekei" tepkisi.

i am not your freud said...

sevgili kuzenim: mektubunu aldım. kah güldüm, kah gözlerim bulutlandı. tuğla çözümü süpermiş ben de beni mesleki darlayanlara elektroşok tedavisi mi uygulasam acaba? niye öyle diyosun çok tatlı kızlara da sen tuğla ben elektrik şeklinde girişelim bence. batman ve robin tadı yakalayalım. gözlerinden öperim, kuzenin


voodoo girl: ingilizcen iyidir tepkisi müthişmiş, zeka doluymuş. bana da bi kere burda tanıştığım alman uyruklu bir odun "ailende başka almanca bilenler var mı?" diye sormuştu ben de "evet zaten annem almanca öğretmeni" demiştim. "peki almancası iyi mi?" demişti. anlamadı heralde diye "almanca öğretmeni diyorum" demiştim, o da cevaben "yok onu anladım, almancası iyi mi diye soruyorum" demişti. teeey tey. şimdi noldu kendisi bilmiyorum. ece, derya baykal'ın onu programında kullanıp kendisinden kolye olsun, ne biliym kesme tahtası olsun, böyle şeyler yaptığından şüpheleniyo. olur olur.

Cornflake Girl said...

on numeroluk bir yazı olmuş yavrum, tespit gücü harikası olmakla beraber bir o kadar da eğlenceliler. ben de madde madde mini eklemeler yapmak istiyorum:

*stüdyo kızı fenomeni varsa ona eşlik eden tamamlayıcı fenomen ise stüdyonun sahibi olan "çok kafa metin abi" fenomenidir. O çok kafa görünümü altında aslında stüdyoya gelen kızlara yazar, götürür. Bu çok kafa metin abiler; kimi zaman cafe/bar işletmecisi, kimi zaman internet cafe sahibi olan, biz 15-18yaş arasındayken 25-30 yaş klasmanına giren abilerdir.

*niye öyle diyosun çok tatlı kız fenomenini madem sevgilime anlatamıyorum bari en yakın erkek arkadaşıma anlatayım, böyle kızların varlığını bir de erkek gözüyle doğrulayayım istersiniz. Ortak bir tanıdığınız olan ve bu tanıma cuk oturan bir kızı örnek olarak gösterip, hah işte bak bu tam öyle bir kız; anladın mı şimdi ne demek istediğimi dersiniz? Ama gelen cevap çok ironik olur: "niye öyle diyosun çok tatlı kız" : ))

*Artikel kafadan atılırken belli bir yerden sonra 6.his devreye girmeye başlar. Öğrenilenler bir rafa kaldırılıp, kelimenin önüne teker teker 3 artikeli getirerek okumak gibi deneysel yöntemlere verirsiniz kendinizi. içinizden bir ses nedense "der" in o kelimeye çok yakıştığını, hayatta "das" olamayacağını söyler. Ama doğrusu "die" çıkar :D

*mesleki darlama fenomeninin psikoloji alt başlığında ise "kavgada söylenmez" kategorisine girecek ama gerek aile üyeleri gerek sevgili tarafından, muhtelif kavgalarda söylenen "bir de güya psikolog olacaksın, şu haline bak!" lafı vardır.
evet zaten psikologlar sinirlenmez, üzülmez, yemez, uyumaz, sıçmaz!! Bu benzetmeyi yapanların, lise yıllarında basket takımının gözde oyuncusu sınıfta çöpe kola kutusunu atmayı beceremedi için, "laaağn bi de basketçi olcan olm" diye laf atan kişiler olduğundan şüphelenilir.

i am not your freud said...

ahahahaha ayrı post oldu yorum kısmı.ayrıca niye öyle diyosun ki metin abi çok kafa bi adam bence :P neyzendeki deniz abi kadar kafa en az. bak iğrendim şimdi.

yaaa nası unuttum o EN GICIK LAFI: "niye sinirlendin ki şimdi? sen ne biçim psikologsun?" basketçi benzetmesi de iyiymiş. ama çöpe bi teneke atamayan adamın basketçiliğinden ben de şüphe ederim. valla bak.

holly golightly said...

"niye öyle diyosun cok tatlı kız"ların 80630 yonja sayfalarında ki "about me" bölümünden "deliyim beaann, çok çılgınıaaam",
"comments" bölümünden ise "delisin kızaaaam, nası çılgın attık bebik o günn,manyağız oğlum bizzz" tarzı yazılar eksik olmaz.

i am not your freud said...

holly cnmmsss sni çoq sewiormm çoq chılgınsnnn bebiqim manyaaz direeek ;)))))))))))))))

Unintended said...

favori postum bu, aralıksız güldüm, hiç bitmesin istedim. dicek şey bırakmamışsın..

i am not your freud said...

kendi mesleki darlama fenomeninden nacizane eklemeler yapabilirsin dicem ama zaten sen bi postunda anlatmıştın onu "i shaß a oam tisch" diye :)

Eliza Doolittle said...

Bu yaziyi ofiste okumam kotu oldu mesela benim...piyasalari gosteren ekrana kahve puskurttum gulerken, hem de elemanlarin yaninda ne otorite kaldi ne bi sey..
Mesleki darlama fenomeninin finans versiyonu, en konuyla ilgisiz ortamda, "e ne kagit alalim biz simdi ne dersin?" Ebenizin seyini alin yavrucuum, iyi para getiriyo bu ara diyesi geliyo insanin tovbe tovbeee..

i am not your freud said...

ahahah

eminim ki oralarda biyerlerde "eh artık para konularını sana danışıcaz demek ki keh keh" diyen birileri de mutlaka vardır