Monday, August 10, 2009

delice bile bile göre göre yana yana kana kana

dün gece kuzenimle beyinlerimizin yanmasına şahit olduk. zannedersem sinan özen'in "öpsene beni" parçasının klibini izleyip kendisinin msn smiley'si tadındaki mimiklerini "bu bakış sana" "bu kaç göz yapış senin" şeklinde birbirimize armağan ederken bir anda 90'lar türkçe pop akımına kapılıverdik. ama böyle "mustafa sandal'ın bu kız beni görmeli diye şarkısı vardı di mi ne acaip" gibi bi moddan bahsetmiyorum burda, sevgili blogsal oluşumlar. baya baya hatıra konteynerlerimizin tozlu raflarına iteklediğimiz ve o yıllardan sonra ilk defa dün gece dinlediğimiz şarkılar ve izlediğimiz klipler oldu. bu vesileyle yıllardır ekranlarda görmediğimiz "paintbrush efektleri", "suya tekme atma", "yanan variller", "filmden sahne kaçırma" gibi 90'lar türkçe pop klip enstantanelerini de yeniden görmüş olduk. takdir edersiniz ki bayaa bi nöron kaybı yaşadık.

şu şarkıları herkeslere hatırlatmayı kendime borç bilirim:

asya - vurulmuşum sana
ateş - çingene ruhum (herkesi bu şarkıyı açıp gerekli yerlerde "vuuu" diye bağırmaya davet ediyorum)
eda özülkü - uçurdum da uçurdum
seyyal taner - alladı pulladı
nazan öncel - aynı nakarat
seçil - uhde
şebnem özsaran - mega megaloman
sibel tüzün - anca beraber
tuğçe san - güneşten sıcak
yeşim salkım - ben yoldan gönüllü çıktım
zerrin özer - olay olay
yonca evcimik - tükendik (aslında çok ideal bir joy fm klasiği olabilirmiş bu bak, gerekli uzunlukta saksafon sololarına sahip)
nalan - tutmayın beni (o saçlarına taktığı boncuklar ne patlamıştı yurt çapında)
yonca evcimik - şeytana uydum
bendeniz - ya sen ya hiç
melis sökmen - maçka
aysun kocatepe - bir naz bir naz
gökhan kırdar - yatağına göz koydum (hey gidi elektronik müziğin prensi gökhan kırdar, ilk albümünü unuttuğumuzu mu zannettin? bi de "ah ayartan yar" var söyletme beni şimdi)
nazan yeşiltan - küçücüğüm
seyyal taner - sen çok yaşa (hapşırma efektiyle başlayan şarkı. seyyal taner'in zılgıt eşliğindeki robotik dansları için klibini izlemenizi öneririm)
sibel alaş - bende hüküm sür
aylin livaneli - bana müsaade
aylin livaneli - çakmak çakmak
sonat bağcan - nereye gidiyorsun
tuğrul arsever - benden günah gitti
candan ertekin - hangi aşk adil ki
deniz arcak - vurur
seden gürel - aklımı çelme
aşkın nur yengi - hiç ummazdım (klibinde kendisini koltukları hunharca iterek godzilla gibi temizlik yaparken görebilirsiniz)
jale - üzgünüm
akın - bırakın dönsün dünya (biz çocukken bütün 5 yaşındaki çocukların çizdiği "dünyanın üzerinde el ele tutuşarak duran çeşitli ırk ve milletlerden insanlar" şeklindeki resim kafasında bi klip. izlemeyen cennete gidemez. ellemeyin arkadaşım ayrıca, kendi dönüyo o)



bazıları isim olarak yabancı gibi gelse de dinlerken sözler yer yer ağzınızdan otomatikman çıkabilir. panik yapmayın.

unutmayalım, unutturmayalım.











bonus: şu anda şunu buldum ve beynimde yeni yanıklar ortaya çıktı. ne olay olmuştu yalan rüzgarı'ndaki herif falan hey gidi günler

Link: Pınar Aylin - Michael Damian - Don`t Make Me Wait

8 comments:

pharaoh said...

Cok yasa sekerim!! :D Cidden you made my day ;))

pharaoh said...

ayrica ben de slow muzik listemle katkida bulunmayi bir borc bilirim:

* Asya - Beni Aldattin
* Niran Unsal - Haktan
* Soner Arica - Deniz Gozlum
* Rafet El Roman - Sorma Neden
* Yildiz Tilbe - Dayan Yuregim
* Askin Nur Yengi/Harun Kolcak - Bile Bile
* Mustafa Sandal - Gidenlerden
* Tarkan - Kis Gunesi
* Jale - Uzgunum (iyi tespit!)
* Deniz Arcak - Vurur (kesinlikle bu da!)

Bonus: Allah askina o Ebru Gundes'in "Deli Divane" klibine bir bak.. Entel kivamindaki (bkz. kemik gozluk modasi) o abi nedir oyle? Ayni durum "Entel Lover Sequel" olarak Sirnasik Sevgilim klibinde de devam etmis :D Yaran cinsten :P

i am not your freud said...

ahahahjjafshdjashjd

deli divane'nin sonunda ebru'nun adamla vedalaşırken o dudak ısırması?? oldu olucak yalansaymış bi de hahaha... o gözlüklü abi ve zeki gösteren emanet duruşlu gözlükleri beni benden almakla beraber ben daha çok kendisinin sırnaşık sevgilim'de sırnaşık olucakken yanlışlıkla gay olmuş olmasına takıldım. onun bi de bi ekürisi var ya o klipte gene öyle gözlüklü, bunlar aralarında yakalayamaz ki falan oynuyolar... nasıl bir gözlemdir erkek dünyasına dair! ulan bu kliplere ayrı post yazılırdı he :)

Maybe. said...

eğer hatırladığım hatun isen, zira psikoloji okuyordun ve biz alternatipte tanışmıştık. o vakitler adım b. ya da sisi'ydi. hatırlayamadım şimdi. işin komiği, listende annemin adının yer alması. şebnem özsaran. hayat tesadüflerle dolu. (:

i am not your freud said...

bir yanlışınız olacak, zira ben alternatipe hiç üye olmadım. başka bir psikoloji öğrencisidir o. ama hayat tesadüflerle dolu evet, olmadı başka biyerden akraba çıkarız :)

bin said...

candan ertekin kim lengg:)

bin said...

hahahahhaha danny!!!! pinar aylinin ingilizcesi o zamanlar da oxford duzeyindeymis helal

i am not your freud said...

candan etekin'i bilmemek... ohooo sen bayadır uzaksın türkiye'den anlaşılan :) youtube'dan bak şekerim

ayrıca evet pınar aylin'in aksanından da anlaşılacağı üzere ingilizcesi hepimizi döver :)