Saturday, October 15, 2011

‘Bakimli kadin’ olmak...

bloga konuk sanatçı aldım a dostlar. incilerin efendisi başak, incileriyle bizi aydınlatmaya devam ediyor.
 



#mini survey arastirmasi:
-aaa fatmanur cok bakimli kadindir! (kapi komsusu mujgan, 52, ev hanimi)
-kadin dediin bakimli olucak haci, hastasiyim bakimli hatunlarin.. (ahmet, 25, bankaci)
-biz 4umuzde birbirimizden sarisin ve birbirimizden bakimli kizlariz felan yaanieeee (merve, selin, ecesu, ceren, 17 ogrenci)
-bu ne bee, git ustune dogru duzgun bisey giy, biraz bak kendine …(annem, 48, anne)

----------------------------------------------------

bakimli olmak nedir, ne diildir?
Boyatmaktan pismaniyeye donmus saclara 200 W presi vermek; her biri 358 gr ceken halka kupeler takip 30 yil icinde gobek deligine sarkan kulak memeleriyle ‘aborjinler- totem ve tabu’ konseptli belgesellerde rol kapicak kivama gelmek, 5 tup fondotenle teyemmum almak midir?

Yagli yagli dudak parlaticilari, topak topak rimeller, fosur fosur parfumler mi?..

bicok insan bu model hanimkizyavruceyizlerimiz icin ‘bakimli’ diyo.. ben turuncu surat diyorum.

Gerci bicok insanin ‘kokos’ dediine; ben ‘kitsch’
‘stylish’ dediine ‘deli sikmis’
‘cool’ dediine ‘wannabe’
‘agir abi’ dediine ‘barzo’ diyorum
ama konumuz bu diil. Konumuz bakim!

#bakimli kadin tani kriterleri

1-el ve ayaklar: eller yumusacik her daim kremli mis kokulu; manikurlu- ayaklar pedikurlu pembe topuklu- ojeli (tercihan* French)(*tercihan lafi ile sibel arkonac’a selam ederim:)
2-saclar: temiz, yumusak, kiriksiz, yipranmamis
3-kil-tüy-yün: kaslar biyiklar her daim muntazaman alinmis, bacaklar koltuklati bikini bolgesi her daim cillop (kol-kuyruk sokumu-gobek-surat gibi genetik facia killari saymiyorum bile..)
4-dudak ve disler: yumusak kiraz dudaklar, inci gibi disler, fresh bi nefes
5-makyaj: yerine\zamanina gore makyaj yapmayi bilmek! ve de cilt tipine –yuz tipine- uygun dogru renkler ve malzemelerle makyaj. –dogallik da dogallik demiyorum dikkat ettiyseniz. Mesela kuzeninin Dugununde ; sifir makyajla, ölü balik suratla arz-ı endam edene dogal demem-pespaye derim, homeless derim.
6-giyim-kusam: en onemlisi temizlik!!! Once bi temiz olsun o kiyafetler, 1 kere giyildi mi yikanacak! Soliycek pek bi lafim yok, herkesin tarzi sahsina munhasir. Ama yine de cakma oldugu 2 km den bagiran, asiri dalli gullu simli pullu falan olmazsa o kadar bakim bosa gitmez sanirim
7-koku: her maddede kokuya az cok degindim ama hepsinin birlesimi bir kriter daha koyayim dedim. Saclar, agiz, kiyafetler, vücut hepsi toplamda tertemiz olsun ki parfum uzerimizde agir-karaktersiz ve yapis yapis durmasin.

Yukarida belirtilen 7 maddenin en az 5ini – en az 6 ay sureyle karsilayan kadinlara ‘bakimli’ tanisi konur.

Yani ben koyarim. Koydum, rahvan gitti.

pekiiiii ; ey sevgili i am not your freud'un kenksi, incilerin efendisi basak.. ilim-irfan ekseninde bizi aydinlattin piril olduk sayende ama peki ya sen? sen bunlarin kacini ?? sen ne ayaksin? diycek olursaniz : sifir derim a dostlar :)) 7'de 0!! since 1984

basak

1 comment:

MARTI said...

Bakımlı kadın olmak zor zanaat! Kalsın! :)